ابزارهایی که امروزه برای اندازه گیری و سنجش دما و حرارت مورد استفاده قرار می‌گیرند، به عنوان ترمومتر یا حرارت سنج شناخته می‌شوند. عمده استفاده‌ی ترمومترها در صنعت برای اندازه‌گیری دمای سیستم است اما با توجه به اینکه این تجهیز انواع مختلفی دارد مانند ترموتر پزشکی، ترمومتر لیزری و...  از آن ها برای اندازه‌گیری دمای بدن انسان و اجسام گوناگون نیز استفاده می‌کنند. ترمومترهایی که برای اندازه‌گیری دمای بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد، با نام تب سنج شناخته می‌شوند. با توجه به این توضیحات قصد داریم تا در این مقاله از سایت درخشش الکتریک، شما را با دستگاه ترمومتر و انواع آن بیش‌تر آشنا کنیم تا بتوانید بهترین ترمومتر را بر اساس نیاز خود انتخاب و خریداری کنید.

درخشش الکتریک
ادامه مطلب...

دور سنج ها یکی از ابزارهای اندازه گیری دردنیای امروز است که برای سنجش کارکرد انواع موتورهای اکلتریکی بر حسب دور بر دقیقه مورد استفاده قرار می گیرد. به بیان ساده تر این دستگاه قادر است تا سرعت چرخش موتور، شفت یا دیسک را در هنگام حرکت با دقت بالا محاسبه کنند. دورسنج ها دارای دو نوع آنالوگ و دیجیتال هستند که امروزه دور سنج دیجیتال کاربرد بسیار گسترده تری نسبت به دورسنج آنالوگ دارد. در این مقاله قصد داریم تا علاوه بر آشنایی شما با دستگاه دور سنج، از کاربرد آن در صنعت صحبت کنیم.

درخشش الکتریک
ادامه مطلب...

لرزش سنج که با نام های دیگری مانند ویبرومتر، ارتعاش سنج و ویبریشن متر نیز شناخته می‌شود، یکی از ابزارهای مهم الکترونیکی است که می‌تواند سینگنال‌های ارتعاش را با استفاده از یک سنسور پردازش کند. در واقع لرزش سنج می‌تواند سرعت، جابجایی و شتاب یک جسمی که دارای ارتعاش است را اندازه‌گیری کند. برخی از لرزش سنج ها قابلیت این را دارند که علاوه بر اندازه گیری ارتعاش ها، کارکردی دورسنجی را نیز داشته باشند که جزو دستگاه‌های پیشرفته تری به حساب می‌آیند. در این مقاله از سایت درخشش الکتریک، درباره‌ی لرزش سنج چیست؟، چه کاری انجام می‌دهد و برای خرید یک لرزش سنج با کیفیت بالا باید چه مواردی را در نظر بگیریم.

درخشش الکتریک
ادامه مطلب...

برای اندازه گیری صداهایی که در محیط وجود دارد از دستگاهی به نام صوت سنج یا صدا سنج استفاده می‌شود. شاید شنیده باشید که صوت سنج برای اندازه گیری آکوستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما خوب است بدانید که آکوستیک به صداهای موجود در محیط اطلاق می‌شود. عموماً صوت سنج میزان و شدت صدا را بر حسب دسی بل (db) اندازه‌گیری می‌کند. صوت سنج های موجود به طور معمول از نوع دیجیتال هستند و نمونه های آنالوگ آن کم تر مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد. هرچند باید گفت نمونه‌های پیشرفته تر این دستگاه قابلیت آنالیز صوت (آنالیزور صوت) و ذخیره مقادیر اندازه گیری شده (دیتالاگر صدا) را دارد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با صوت سنج که با نام صدا سنج نیز شناخته می‌شود آشنا کنیم و راهنمای جامعی را در خصوص خرید صوت سنج به شما ارائه دهیم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

درخشش الکتریک
ادامه مطلب...

یکی از ابزارهای پر کاربردی که امروزه در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد، کالیبراتور است. در واقع کالیبراتور وسیله‌ای است که برای تنظیم دقت ابزارهای مختلف استفاده می‌شود. ابزارهای اندازه‌گیری دقیق مانند مولتی متر، کلمپ آمپر متر و... زمانی که به درستی کالیبره نشوند، نمی‌توانند اندازه‌گیری های دقیق داشته باشند. به همین دلیل کالیبره کردن دستگاه ها با استفاده از دستگاه کالیبراتور اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع انجام عمل کالیبراسیون باعث می‌شود تا دستگاه‌ها بتوانند عملکرد مطلوبی داشته باشند و بتوان به نتایج حاصل از اندازه گیری آن‌ها اطمینان کرد. در این مقاله به معرفی دستگاه کالیبراتور و مفهوم کالیبراسیون خواهیم پرداخت.

درخشش الکتریک
ادامه مطلب...

ارت سنج یا ارت تستر یکی از انواع ابزارهای اندازه گیری دقیق است که برای اندازه گیری مقاوت زمین استفاده می‌شود. یکی از انواع ارت تسترها، ارت سنجی کلمپی است که مدل‌های مختلفی دارد و شما می‌توانید خرید ارت سنج کلمپی را بر اساس نیاز خود انجام دهید. قبل از آنکه بخواهیم درباره چیستی و کارکرد ارت سنج کلمپی توضیح دهیم در ابتدا بهتر است بدانیم که چرا باید مقاومت زمین را با ارت سنج ازمایش کنیم؟ در ادامه به این سؤال پاسخ روشنی خواهیم داد.

درخشش الکتریک
ادامه مطلب...

لوترون یک شرکت تایوانی است که در سال 1976 میلادی تأسیس شد و بیش‌تر از 40 سال است که با بهره مندی از پرسنل مجرب و با پیشرفته ترین ماشین آلات بردهای الکترونیکی، یکی از طراحان و تولید کنندگان برتر جهانی در زمینه ساخت تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق به شمار می‌رود. لوترون به دلیل کیفیت بالای محصولات و توانایی بخش تحقیق و توسعه در جهت گسترش شرکت و همینطور گواهینامه ثبت اختراع برای برخی از محصولات اندازه گیری خود توانسته شهرت جهانی پیدا کند به طوری که امروزه بسیاری از محصولات برند لوترون به بیش از 80 کشور جهان از جمله آمریکا و اروپا صادر می‌شود.

درخشش الکتریک
ادامه مطلب...

میلی کلمپ آمپر متر که یکی از انواع ابزارهای اندازه گیری است که در صنایع گوناگون به مهندسان و تعمیرکاران و تکنسین‌ها کمک می‌کند تا بتوانند جریان های الکتریکی را در مدارها بدون قطع جریان برق، با دقت بالا اندازه گیری کنند. میلی کلمپ آمپر متر را می‌توان در دسته کلمپ آمپر متر قرار داد که کاربرد آن اندازه گیری کمیت هایی مانند ولتاژ، جریان، مقاومت و... است. حال که با دستگاه میلی آمپر متر کلمپی آشنایی پیدا کردیم، قصد داریم تا در ادامه مقاله علاوه بر معرفی تفاوت کلمپ آمپرمتر و میلی کلمپ آمپرمتر، پاسخ روشنی به سؤال چرا میلی کلمپ آمپر متر برای صنایع نیازمند به دقت بالای اندازه گیری مناسب تر است؟ دهیم.

درخشش الکتریک
ادامه مطلب...

یکی از ابزارهای مهم در دنیای امروز، مولتی متر های دیجیتال هستند. به خصوص برای افرادی که با مدارهای الکتریکی سر و کار دارند. تفاوتی ندارد که شما یک مهندس برق و الکترونیک حرفه ای باشید یا تنها از دستگاه مولتی متر دیجیتال برای مصارف خانگی استفاده کنید. در هر صورت باید نکات ایمنی کار با دستگاه مولتی متر را بدانید تا علاوه بر پرهیز از اشتباهات رایج در هنگام استفاده از مولتی متر، از اندازه گیری های خود اطمینان حاصل کنید. به همین دلیل قصد داریم تا در این مقاله شما را با متداول ترین اشتباهات در هنگام کار با دستگاه مولتی متر آشنا کنیم.

درخشش الکتریک
ادامه مطلب...

در حال حاضر شرکت‌های مختلفی وجود دارند که انواع ابزارهای اندازه گیری دقیق را طراحی، تولید و روانه بازارهای جهانی می‌کنند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان شرکت بزرگ هیوکی را نام برد. برند هیوکی یکی از معتبرترین و بهترین برندهای شناخته شده در زمینه تولید انواع تجهیزات اندازه گیری و برق صنعتی است. این شرکت فعالیت رسمی خود را در سال 1935 با تولید کنتورهای نشانگر الکتریکی آغاز کرد. این شرکت با داشتن بیش از 75 سال تجربه موفق در زمینه تولید انواع تجهیزات اندازه‌گیری و آزمایشگاهی با تنوع و کیفیت بالای محصولات خود، جایگاه مطلوبی را نزد کاربران داشته باشد و محصولات خود را به کشورهای زیادی صادر کند.

درخشش الکتریک
ادامه مطلب...
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×