معیارهای جستجو

دور سنج (تاکومتر) تماسی/ نوری / لیزری

دور سنج یکی از ابزارهای مهم الکترونیکی است که در صنایع مختلف، کاربردهای فراوانی دارد. یکی از کاربردهای مهم این ابزار در وسایل نقلیه است. در خودرو صفحه‌ای وجود دارد که نشان‌گر دور موتور است و شما از طریق ان متوجه می‌شوید که چه زمانی لازم است تا دنده ماشین را عوض کنید. وظیفه اندازه‌گیری دور موتو ماشین بر عهده دستگاهی به نام دور سنج (تاکومتر) است. علاوه بر اندازه گیری دور موتور توسط دستگاه دور سنج، این وسیله قابلیت اندازه‌گیری سرعت موتور را بر حسب دقیقه دارا می‌باشد. دورسنج (تاکومتر) اندازه‌گیری‌های خود را بر اساس واحدی به نام RPM (دور در دقیقه) انجام می‌دهد.

خرید و قیمت دور سنج

یکی از عوامل مهمی که بر قیمت دور سنج ها تأثیر می‌گذارد، نوع دورسنجی است که شما متناسب با کار خود انتخاب می‌کنید. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، دور سنج ها دارای انواع مختلفی از جمله دور سنج تماسی، دورسنج نوری و دورسنج لیزری هستند. هر کدام از این تاکومترها می‌توانند در شرایط خاص با توجه به قابلیت های خود، تعداد دور موتور در دقیقه را محاسبه کنند. علاوه بر این یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قیمت دور سنج نوع برند آن است. در حال حاضر در مجموعه درخشش الکتریک انواع مختلفی از دور سنج ها موجود می‌باشد که شما می توانید بر اساس نیاز خود هر یک از آن‌ها را انتخاب کنید. از جمله مهم‌ترین برندهای موجود در این مجموعه می‌توان به دور سنج لیزری و تماسی لوترون مدل DT-2236 ، دورسنج تماسی مستک مدل MS6208A ، دورسنج نوری CEM مدل AT-6  و ... اشاره کرد.

انواع دور سنج

دورسنج ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. به طور کلی دورسنج ها در سه نوع دور سنج تماسی، لیزری و نوری در بازار یافت می شوند. علاوه بر این دور سنج ها را می‌توان در دسته تماسی و غیر تماسی نیز قرار داد. عموما تاکومتر های تماسی را باید به وسیله‌ای که قرار است تعداد دور آن در دقیقه محاسبه شود، متصل کرد. اما تاکومتر های غیر تماسی می‌توانند اندازه‌گیری‌ها را بدون اتصال به وسیله مورد نظر، انجام دهند. دور سنج های غیر تماسی برعکس نوع تماسی خود، اندازه‌گیری‌های با کمک لیزر یا مادون قرمز تعبیه شده در دستگاهَ، انجام می‌دهند.

مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×