معیارهای جستجو

صوت سنج با پراب مجزا

صوت سنج با پراب مجزا یکی دیگر از انواع صوت سنج ها می‌باشد که مدل‌های مختلفی دارد و از معروف ترین آن‌ها می‌توان صوت سنج لوترون مدل SL-4013 اشاره کرد. به طور کلی صوت سنج دستگاهی است که می‌تواند با توجه به سنسورهای تعبیه شده در آن، میزان و شدت صدای محیط را با نهایت دقت اندازه‌گیری کند و نتایج حاصل شده را بر حسب دسی بل (db)  در نمایشگر دستگاه به صورت مقادیر عددی نشان دهد. یکی از بهترین میکروفون‌هایی که می‌توان در دستگاه صوت سنج با پراب مجزا و انواع دیگر آن استفاده کرد، نوع خازنی آن است که دقت سنجش صوت بسیار بالایی دارد.

قیمت و خرید صوت سنج با پراب مجزا

نه تنها در صوت سنج با پراب مجزا، بلکه در تمامی دستگاه های اندازه گیری دقیق، یکی از عوامل تأثیر گذار در قیمت، کیفیت ساخت و شرکت سازنده دستگاه می‌باشد. برخی از برندهای این دستگاه دارای قابلیت‌ها و انکانات بیش‌تری نسبت به سایر برندها هستند که همین امر می‌تواند تعیین کننده قیمت صوت سنج با پراب مجزا و به طور کلی تمامی ابزار های اندازه گیری دقیق باشد. علاوه بر این دقت و صحت اندازه گیری نیز به طور ویژه ای قیمت صوت سنج با پراب مجزا را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

نحوه کار صوت سنج با پراب مجزا

به طور کلی می‌توان گفت که نحوه عملکرد کلیه صدا سنج ها یکی است. دیافراگم میکروفون به تغییرات فشار هوا ناشی از امواج صوتی پاسخ می دهدو سیگنال های دریافت شده به سیگنال های الکتریکی که واحد آن‌ها ولت است تبدیل می‌شوند. پس از تجزیه و تحلیل داده‌ها و تبدیل جریان الکتریکی به فشار صوتی آن را به صورت مقادیری قابل خواندن و بر حسب دسی بل (db) روی صفحه نمایشگر نشان می‌دهد. صوت سنج ها ( مخصوصا صوت سنج با پراب مجزا) ابعاد کوچکی دارند و به راحتی قابل حمل هستند.

کاربردهای صوت سنج با پراب مجزا

از این دستگاه می‌توان برای اندازه‌گیری صدای محیط در ساختمان‌ها، کارخانجات مختلف، خودروسازی و ماشین آلات و دیگر موارد استفاده کرد. یکی از کاربردهای مهم این دستگاه در محیط‌های شهری برای ارزیابی صدای تولید شده توسط ماشین‌ها، راه آهن و موارد متعدد دیگر است. همچنین ناگفته نماند که یکی از قابلیت های صدا سنج یا صوت سنج با پراب مجزا جدا شدن پراب آن ها است. این مورد برای افرادی مناسب است که می خواهند نتایج ارزیابی میزان و شدت صوت را به دور از محل آزمایش روی دستگاه مشاهده کنند.

مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×