معیارهای جستجو

حرارت سنج لیزری / ترمومتر لیزری

حرارت سنج لیزری که با نام ترمومتر لیزری نیز شناخته می‌‌شود، یک ابزار الکترونیکی است که به وسیله‌ی پرتو لیزری، دمای اجسام و محیط‌ها را اندازه‌گیری می‌کند. این ابزار دارای قابلیت هدایت پرتو لیزر به نقطه‌ی مورد نظر است و با توجه به درخشندگی پرتو بر روی سطح، دمای مورد نظر را اندازه‌گیری می‌کند. حرارت سنج لیزری به دلیل دقت و سرعت بالا، در بسیاری از صنایع و کاربردهای روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت و خرید ترمومتر لیزری

برای خرید ترمومتر لیزری برخی عوامل هستند که باید به آن‌ها توجه کرد. برای مثال دامنه اندازه‌گیری از جمله آن موارد است. ترمومتر لیزری با دامنه‌های اندازه‌گیری مختلف عرضه می‌شود. انتخاب دامنه‌ای که به نیاز شما پاسخگوست، بسیار مهم است. این مورد مهم‌ترین عامل تعیین کننده‌ی قیمت ترمومتر لیزری است. علاوه بر این قابلیت اتصال به دستگاه های مختلف یکی دیگر از مواردی است که در هنگام خرید ترمومتر لیزری باید به آن توجه کرد. برخی حرارت سنج‌های لیزری امکان اتصال به اسمارت‌فون یا تبلت یا دستگاه‌های مشابه را دارند که این امکان را به شما می‌دهد داده‌ها را به راحتی ثبت و ذخیره کنید.

نحوه کار ترمومتر لیزری

ابتدا ترمومتر لیزری با استفاده از پرتو لیزری نور قرمز را به سطح جسم تماس می‌دهد. سپس نور بازتاب شده از سطح جسم به داخل ترمومتر باز می‌گردد. این نور با استفاده از حسگرها و دتکتورهای حساس، تبدیل به سیگنال‌های الکتریکی می‌شود. از آنجا که تغییرات دما با تغییرات جذب نور توسط سطح مرتبط است، حرارت سنج لیزری می‌تواند دمای آن سطح را تعیین کند.

کاربردهای ترمومتر لیزری

حرارت سنج یا ترمومتر لیزری  در صنایع مختلف، ابزاری بسیار کارآمد است. از جمله کاربردهای آن می‌توان به اندازه‌گیری دما در دستگاه‌های الکتریکی، خودروها، تجهیزات صنعتی و ماشین‌آلات اشاره کرد. همچنین در صنایع نفت و گاز، حرارت سنج لیزری به عنوان یک ابزار اساسی در کنترل فرآیندها و اندازه‌گیری دما به‌کار می‌رود. علاوه بر این از حرارت سنج لیزری در زمینه پزشکی نیز استفاده می‌شود. در واقع از ترمومتر لیزری به عنوان ابزاری مفید برای اندازه‌گیری دما در انسان‌ها استفاده می‌شود. به‌ویژه در شرایط اورژانسی و بدون تماس مستقیم با بدن، این ابزار می‌تواند دمای بدن را به دقت و به آسانی اندازه‌گیری کند. همچنین در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی، حرارت سنج لیزری به عنوان یک ابزار مفید برای اندازه‌گیری دما و تشخیص تب و بیماری‌ها استفاده می‌شود.

مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×