رسانایی سنج / هدایت سنج

دستگاه رسانایی سنج که با نام کنداکتیویتی متر و هدایت سنج نیز مشهور است وسیله‌ای است که میزان جریان الکتریکی یا رسانایی را در یک محلول اندازه گیری می کند. این دستگاه با اعمال میدان‌های الکتریکی و اندازه‌گیری واکنش مواد به این میدان‌ها، میزان رسانایی مواد را تعیین می‌کند. معمولاً از دستگاه رسانایی سنج برای بررسی موادی استفاده می‌شود که بخواهیم به عنوان رساناها یا غیررساناها دسته‌بندی کنیم.

قیمت و خرید دستگاه هدایت سنج

برای خرید دستگاه رسانایی سنج (کنداکتیویتی متر) باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت. این فاکتورها شامل محدوده اندازه‌گیری، دقت، قابلیت‌های اتصال به کامپیوتر و دیگر ابزارها و همینطور شرکت سازنده و مدل دستگاه می‌باشد. همه‌ی این فاکتورها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم می‌توانند بر قیمت رسانایی سنج تأثیرگذار باشند. اما آنچه که پیش از خرید رسانایی سنج دارای اهمیت فراوان است و باید به آن توجه ویژه‌ای کرد، نیاز شما می‌باشد. در واقع شما باید با توجه به نیاز خود هر یک از مدل‌های این دستگاه را انتخاب کنید.

نحوه عملکرد دستگاه هدایت سنج

دستگاه هدایت سنج یا رسانایی سنج بر اساس اصول الکترونیک و فیزیک عمل می‌کند. اصول عملکرد این دستگاه‌ها می‌تواند متفاوت باشد و به نوع دستگاه و کاربرد آن بستگی دارد. در اغلب موارد، دستگاه رسانایی سنج از یک منبع تغذیه الکتریکی، میدان الکتریکی، و حسگرهای حساس به تغییرات رسانایی استفاده می‌کند و به کمک آن‌ها می‌تواند به طور دقیق رسانایی محلول‌ها و موارد مختلف را اندازه‌گیری کند.

کاربرد هدایت سنج

دستگاه های هدایت سنج یا کنداکتیویتی متر در انواع صنایع و پژوهش‌های علمی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال با کمک این دستگاه می‌توان تغییرات یونی در روش‌های تصفیه فاضلاب در تصفیه خانه‌ها را اندازه‌گیری کرد. از همین رو دستگاه‌های هدایت سنج یا رسانایی سنج ابزارهای پر کاربرد در هر تصفیه خانه یا آزمایشگاه‌های محیط زیست است.

مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×