معیارهای جستجو

کدورت سنج

کدورت سنج ها یکی از ابزارهای اندازه‌گیری دقیق می‌باشند که کاربردهای مختلفی دارند. یکی از اصلی‌ترین کاربردهای کدورت سنج ارزیابی کیفیت آب است. از کدورت سنج ها برای ارزیابی و سنجش کیفیت مایعات مختلف مانند آب آشامیدنی، کیفیت آب دریاچه‌ها، رودخانه‌ها، و همینطور در کارخانچات تصفیه آب استفاده می‌شود. در واقع با کمک کدورت سنج می‌توان میزان شفافیت یا زلالی آب و یا هر مایعی را مورد سنجش قرار داد. اصول عملکرد این دستکاه بر پایه اپتیکی استوار است.

قیمت و خرید دستگاه کدورت سنج

فاکتورهای مختلفی وجود داردند که در تعیین قیمت کدورت سنج دخیل هستند. یکی از آن‌ها دقت و کیفیت ساخت دستگاه است. در واقع یکی از اصلی‌ترین عواملی که بر قیمت کدورت سنج تأثیر می‌گذارد، دقت و کیفیت ساخت آن است. دستگاه‌های با دقت اندازه‌گیری بالا و بدنه مقاوم معمولاً قیمت بیشتری دارند. با این حال، تعیین دقت مورد نیاز برای نیازهای شما می‌تواند از هزینه بیشتر برای شما جلوگیری کند. علاوه بر این محدوده اندازه‌گیری کدورت سنج نیز از جمله عوامل مهمی است که قیمت این دستگاه را تعیین می‌کند. دستگاه‌هایی با محدوده اندازه‌گیری وسیع‌تر نسبت به دیگر همتاهای خود از قیمت بالاتری برخوردار هستند. بنابراین، برای انتخاب بهترین دستگاه کدورت سنج، نیازمند بررسی دقیق نیازهای خود هستید.

نحوه عملکرد کدورت سنج

کدورت سنج با استفاده از منابع نور LED، سطح ذرات معلق در آب یا سیالات دیگر را تعیین می کند. کدورت در مایعات معمولاً توسط عوامل مختلفی از جمله ذرات میکروسکوپی مانند میکروارگانیسم های موجود در مایع، جامدات محلول و غیره ایجاد می شود. اما به‌طور کلی به پدیده‌ای که در آن بخش خاصی از پرتو نوری که از یک محیط مایع عبور می کند توسط ذرات حل نشده منعکس می شود را کدورت می‌گویند. دستگاه کدورت سنج قادر است تا حسگر نور بازتاب شده از این ذرات را اندازه گیری می کند تا غلظت آنها را در مایع تعیین کند. به عنوان مثال، آب تصفیه شده تقریباً هیچ ذره حل نشده ای ندارد، در حالی که مخلوط بستنی غلظت بالایی دارد.

مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×