اینورتر سه فاز

اینورتر سه فاز یک دستگاه تبدیل کننده‌ی الکتریکی است که برای تبدیل جریان مستقیم به جریان متناوب سه فاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های اینورتر سه فاز نوع ورودی آن است. اینورتر سه فاز برق سه فاز را از طریق ورودی دستگاه دریافت کرده و از خروجی آن نیز برق سه فاز خارج می‌شود. اینورتر سه فاز به کمک مدارهای الکتریکی تعبیه شده در آن جریان الکتریکی را تنظیم و کنترل می‌کند تا بتواند جریان متناوب مورد نظر را تولید کند. این دستگاه به خصوص در صنایع مختلف از جمله انرژی، الکترونیک، صنایع بزرگ و کوچک، تجهیزات پزشکی و بسیاری حوزه‌های دیگر کاربرد دارد.

قیمت و خرید اینورتر سه فاز

یکی از موارد مهم در تعیین قیمت اینورتر سه فاز توان و ولتاژ وروردی است. هرچه قدرت دستگاه در این دو مورد بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. علاوه بر این ظرفیت خروجی دستگاه نیز می‌تواند بر قیمت اینورتر سه فاز تأثیرگذار باشد. در واقع ظرفیت خروجی اینورتر به میزان توانی اشاره دارد که دستگاه قادر به تولید آن است. افزایش ظرفیت خروجی معمولاً منجر به افزایش قیمت دستگاه اینورتر سه فاز می‌شود.

عملکرد اینورتر سه فاز

در ابتدا باید بدانیم که اینورتر سه فاز از سه کلید اینورتر تک فاز تشکیل شده است و نحوه عملکرد آن به این صورت است که هر کلید را می‌توان به ترمینال شارژ متصل کرد. برای سیستم کنترل پایه، عملکرد سه کلید به گونه‌ای با یکدیگر هماهنگ می‌شوند که یک کلید در هر ۶۰ درجه از شکل موج اولیه o/p برای تولید یک شکل موج خط o/p در هر خط متشکل از شش مرحله عمل کند. همچنین باید افزود که کارکرد اصلی اینورتر سه فاز کنترل دقیق ولتاژ و فرکانس خروجی است. این کنترل‌ها به کمک الگوریتم‌ها و سنسورهای مختلف انجام می‌شوند تا ولتاژ و فرکانس خروجی همواره در محدوده‌های مطلوب باشند.

مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×