معیارهای جستجو

کلید اتوماتیک غیر قابل تنظیم

کلید اتوماتیک غیر قابل تنظیم یا فیکیس را می‌توان زیر مجموعه کلیدهای اتوماتیک دانست که کارکردشان مشابه انواع مختلف کلیدهای اتوماتیک است. البته پیش از پرداخت به کلید اتوماتیک غیر قابل تنظیم یا فیکس ابتدا باید درمورد تفاوت کلید اتوماتیک و غیر اتوماتیک بدانید. تفاوت بین کلیدهای اتوماتیک و غیر اتوماتیک در این است که در کلیدهای اتوماتیک رله های الکترونیکی مختلف جهت تشخیص جریان اضافه بار و اتصال کوتاه و سایر پارامترها وجود دارد، مانند کلید اتوماتیک هوایی، اما کلیدهای غیر اتوماتیک صرفا جهت قطع و وصل مدار است و فاقد رله الکترونیک می باشد.

قیمت و خرید کلید اتوماتیک غیر قابل تنظیم

شاخصه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند تعیین کننده‌ی قیمت کلید اتوماتیک غیر قابل تنظیم باشند. از جلمه آن‌ها که در تمامی کلید‌های اتوماتیک حائز اهمیت است، کیفیت ساخت این قطعه‌ی الکترونیکی است. کلیدهای اتوماتیک باید به گونه‌ای ساخته شوند تا بتواند علاوه بر تحمل جریان، از مدارها و سیستم‌های الکتریکی به خوبی محافظت کنند و در صورت جریان اضافه بار و اتصال کوتاه بتوانند مدار را به سرعت قطع کنند.

کاربرد و نحوه عملکرد کلید اتوماتیک غیر قابل تنظیم

این نوع از کلید ها که به کلید اتوماتیک فیکس نیز مشهورهستند، از لحاظ رنج جریان قابل حفاظت، غیر قابل تنظیم هستند. به همین دلیل عملکرد آن‌ها کاملاً اتوماتیک است. از کلید اتوماتیک غیر قابل تنظیم در موارد مختلفی همچون حفاظت از موتورها، حفاظت از تجهیزات فشار ضعیف در بخش های مسکونی، اداری، تجاری و کلیه ساختمان های صنعتی و... استفاده می‌شود. به‌طور کلی باید گفت که رنج جریان نامی قابل تحمل برای کلیدهای اتوماتیک غیر قابل تنظیم، بسیار بالاتر از رنج جریانی کلیدهای مینیاتوری است. همین موضوع سبب می شود که تحمل آرک نیز در کلیدهای اتوماتیک غیر قابل تنظیم یا فیکس بالاتر از کلیدهای مینیاتوری باشد.

ویژگی‌های کلید اتوماتیک غیر قابل تنظیم

کلید فیکس دارای ویژگی‌های مختلفی است که همین ویژگی‌ها و مزایا باعث شده است تا از این کلیدها در موارد گوناگون استفاده شود. کلید اتوماتیک فیکس این قابلتی را دارد که از راه دور هم کنترل شود و هم به راحتی روشن و خاموش گردد. همچنین کلیدهای اتوماتیک به علت دارا بودن منحنی قطع قابل تنظیم، حفاظت دقیق تری نسبت به کلیدهای مینیاتوری دارند. قدرت قطع کلیدهای اتوماتیک به نسبت کلیدهای مینیاتوری بسیار بالاتر بوده و همین محدودیت قدرت قطع در کلیدهای مینیاتوری، استفاده از آنها را برای بارهایی که نیاز به قدرت قطع بالاتری دارند (اغلبا بارهای غیر اهمی مانند موتورها) محدود خواهد کرد.

مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×