معیارهای جستجو

ارت سنج کلمپی

ارت تستر یا ارت سنج کلمپی یک ابزار الکترونیکی دقیق است که به کمک آن می‌توان میزان مقاومت الکتریکی زمین را اندازه‌گیری کرد. یکی از کارکردهای این دستگاه این است که جریان نشتی غیر نفوذی زمین را بدون قطع شدن مدار امکان پذیر می‌کند. طراحی کوچک و قابل حمل ارت سنج کلمپی باعث شده‌است تا بتوان از این دستگاه در محیط‌های کوچک و سخت به آسانی استفاده کرد. علاوه بر این، می‌توان از آن‌ها برای بازرسی و تأیید سیستم‌های حفاظت در برابر صاعقه و تقریباً هر تأسیساتی که در آن یک حلقه جریان تولید می‌شود، استفاده کرد. برخی از مدل‌های این دستگاه مانند ارت سنج کلمپی فلوک مدل 1630 از روش تست بدون پایه استفاده می کند که نیاز به جدا کردن میله های زمین و یافتن مکان های مناسب برای قرار دادن پایه های متصل به زمین را از بین می برد. با روش تست بدون پایه دیگر وجود پایه های متصل شده به زمین (میخ ها) ضروری نیستند. 

نحوه عملکرد ارت سنج کلمپی

کلمپ در دستگاه ارت تستر کلمپی شامل یک سیم پیچ انتقال است که ولتاژ را اعمال می کند و یک سیم پیچ دریافت کننده که جریان را اندازه گیری می کند. دستگاه یک ولتاژ شناخته شده را به یک مدار کامل منتقل می کند سپس جریان حاصل را اندازه گیری و مقاومت الکتریکی زمین را محاسبه می کند. همچنین در این ابزار نیاز به جدا کردن سیم زمین از میله وجود ندارد.

کاربرد ارت سنج کلمپی

ارت تسترها یا ارت سنج های کلمپی به دلیل سهولت استفاده از آن ها در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند که از مهم ترین آن‌ها می‌توان به پالایشگاه‌ها، برج های مخابرات، مراکز داده پردازی، اتاق های کنترل و سرورها، ساختمان ها با انواع کارکرد و... اشاره کرد. 

قیمت ارت سنج کلمپی

قیمت ارت سنج کلمپی بر اساس ویژگی های آن تعیین می شود. برخی از بهترین مدل های ارت سنج کلمپی دارای قابلیت‌های ویژه ای مثل GPS و Bluetooth هستند که قیمت آن‌ها نیز نسبت به مدل های دیگر بالاتر است. در ادامه به معرفی معم ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت ارت تستر کلمپی خواهیم پرداخت.

۱- کیفیت و برند: همانطور که گفتیم یکی از مواردی که در هنگام خرید ارت سنج کلمپی باید در نظر بگیرید کیفیت ساخت و برند ارت سنج است. برندهای مطرح و با کیفیت از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

۲- طیف اندازه‌گیری فرکانس: ارت سنج‌ های کلمپی که قادر به اندازه‌گیری فرکانس های گسترده‌تری هستند از قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های دیگر برخوردار می‌باشند. 

۳- دقت اندازه‌گیری: اگر در هنگام خرید  ارت سنج کلمپی، ابزاری دقیق با قابلیت اندازه‌گیری بالا را مد نظر داشته باشید ، ممکن است هزینه آن بیشتر از مدل‌هایی باشند که از دقت اندازه‌گیری کم تری برخوردار هستند. 

۴- نوع و جنس بدنه: یکی دیگر از مواردی که در قیمت ارت سنج کلمپی تأثیرگذار است نوع و جنس بدنه می‌باشد. مواد استفاده شده در ساخت بدنه ارت سنج ممکن است از مواد با کیفیت یا بی کیفیت ساخته شده باشد که بازه قیمت را تغییر می‌دهد. به عنوان مثال اگر بدنه این دستگاه از مواد مقاوم در برابر ضربه ساخته شده باشد، قیمت آن نیز بیش‌تر خواهد بود.

از طرفی، برخی عوامل دیگر نیز می‌توانند بر قیمت ارت سنج کلمپی تأثیر بگذارند، اما عوامل فوق از مهم‌ترین آن‌ها هستند. در نهایت، پیشنهاد می‌کنیم با تحقیق در مورد محصولات موجود و نیازهای خود، بهترین ارت سنج کلمپی را انتخاب کنید.

مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×