معیارهای جستجو

کلمپ آمپر متر AC/DC

کلمپ آمپر متر AC/DC یک ابزار اندازه‌گیری الکتریکی است که برای اندازه‌گیری جریان الکتریکی در مدارهای متناوب (AC) و مستقیم (DC) استفاده می‌شود. این ابزار از یک قسمت قابل جداشدن (کلمپ) تشکیل شده است که بر روی سیم یا کابل مورد نظر قرار می‌گیرد و جریان را بدون نیاز به قطع مدار اندازه‌گیری می‌کند. سپس مقدار اندازه گیری شده را از طریق صفحه نمایش دیجیتالی یا نشانگر آنالوگ به صورت دقیق روی صفحه نمایش می‌دهد.
برندهای کلمپ متر متفاوت است و نواع کلمپ آمپر متر AC/DC هیوکی، کیوریتسو، مستک، فلوک، سی ای ام، اس ای دبلیو  و .... در سایت درخشش الکتریک با کیفیت بسیار بالا قرار گرفته است تا شما کاربران محترم بتوانید این محصولات را بر حسب نیاز خود تهیه نمائید.

نحوه عملکرد کلمپ آمپر متر AC/DC

عملکرد کلمپ آمپر متر AC/DC  بر اساس ایجاد میدان مغناطیسی حول محور یک رسانا است. وقتی که کلمپ آمپر متر AC/DC روی سیم یا کابل قرار می‌گیرد، میدان مغناطیسی ایجاد می‌شود و براساس اینکه جریان به چه سمتی جریان دارد (مثبت یا منفی) و بزرگی جریان، شدت میدان مغناطیسی تغییر می‌کند. سپس کلمپ آمپرمتر این تغییرات را تشخیص می‌دهد و جریان را به صورت دقیق و بر مبنای عددی روی نمایشگر نشان می‌دهد.

کاربرد کلمپ آمپر متر AC/DC

کلمپ آمپر متر AC/DC در صنعت الکترونیک، تعمیرات برقی، نگهداری تاسیسات برقی و بسیاری از حوزه‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از کاربردهای رایج کلمپ آمپرمتر AC/DC عبارتند از:

۱- اندازه‌گیری جریان الکتریکی در موتورها و ترانس‌ها

۲- بررسی عملکرد دستگاه‌های الکترونیکی

۳- تشخیص نشتی جریان در مدارها و کابل‌ها

۴- بررسی مصرف انرژی در سیستم‌های الکتریکی

۵- بررسی کیفیت تغذیه برق

نحوه استفاده از کلمپ آمپر متر AC/DC

برای استفاده از کلمپ آمپر متر AC/DC، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- قطع برق مدار مورد نظر را انجام دهید.

۲- قسمت جداشدنی کلمپ آمپرمتر را باز کنید.

۳- سیم یا کابل مورد نظر را در داخل کلمپ قرار دهید و قسمت جداشدنی را ببندید.

۴- کلمپ آمپرمتر AC/DC را روشن کنید و شدت جریان را بر روی صفحه نمایش یا نشانگر آنالوگ مشاهده کنید.

خرید بهترین کلمپ آمپر متر AC/DC

با در نظر گرفتن نکات زیر، می‌توانید خرید بهترین کلمپ آمپر متر AC/DC را بر اساس نیازهای خود انجام دهید:

۱- ارزان بودن: قیمت کلمپ آمپر متر AC/DC یکی از مواردی است که کاربران هنگام خرید به آن توجه ویژه‌ای می‌کنند. با این وجود بهتر است علاوه بر قیمت، کیفیت کلمپ متر را در نظر بگیرید و یک کلمپ متر AC/DC را با قیمت مناسب و کیفیت بالا انتخاب کنید..

۲- دقت اندازه گیری: دقت اندازه‌گیری یکی دیگر از مواردی است که در هنگام خرید کلمپ آمپر متر بسیار مهم است. زیرا عددی که روی صفحه نمایشگر نشان داده می‌شود حتما باید دقیق باشد تا بتوانید تمهیدات لازم را نسبت به جریانی که اندازه می‌گیرید، بیندیشید. بنابراین بهتر است  از کلمپ آمپرمتری با دقت بالا استفاده کنید تا داده‌های دقیقی دریافت کنید.

۳- قابلیت خوانش آسان: یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در قیمت کلمپ آمپر متر AC/DC صفحه نمایش آن (آنالوگ یا دیجیتال ) است. بنابراین حتما دستگاهی را انتخاب کنید که دارای صفحه نمایش خوانا باشد و خواندن مقادیر جریان برای شما راحت باشد.

مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×